Χρήση αντιηλιακού μετά το καλοκαίρι

Αντιηλιακό πρέπει να βάζουμε σχεδόν όλο το χρόνο. Ακόμα και τις συννεφιασμένες μέρες το 80% της βλαπτικής υπεριώδης ακτινοβολίας διαπερνά το δέρμα. Το χιόνι η άμμος και το νερό αυξάνουν τις ανάγκες λόγω της αντανάκλασης των ακτίνων.

Η ποσότητα που χρειάζεται για τη κάλυψη όλου του δέρματος είναι όσο ένα σφηνάκι, σαφώς πολύ μεγαλύτερη απο τη συνήθη χρήση στην Ελληνική πραγματικότητα.

Η χρήση γίνεται 15 λεπτά πριν την έκθεση και επαναλαμβάνεται κάθε δύο ώρες.

Τα αντιηλιακά πρέπει να έχουν δείκτη τουλάχιστον 30 (SPF) και να προστατεύουν τόσο απο τη UVB όσο και τη UVA.

Η πρόληψη των καρκίνων του δέρματος, της φωτογήρανσης και των εγκαυμάτων υπερισχύουν σαφέστατα απο οποιαδήποτε ανησυχία για πιθανή τοξικότητα των συστατικών του αντιηλακού.

Η χρήση αντιηλιακού μπορεί να μειώσει την παραγωγή της βιταμίνης D. Σε αυτές τις περιπτώσεις εξετάζεται το ενδεχόμενο της πρόσληψης μέσω διατροφής ή συμπληρωμάτων.

Δέν υπάρχει ασφαλής τρόπος μαυρίσματος. Κάθε φορά που μαυρίζουμε προκαλούμε βλάβη στο κυτταρικό DNA. Η αποκατάσταση της βλάβης αυξάνει την ταχύτητα της γήρανσης του δέρματος και το ρίσκο για όλους τους τύπους καρκίνου του δέρματος.